Akhirnya aku berjaya

Keterangan gambar: Kiranya aku terpaksa bersabar macam fetus dalam rahim ibu nih. Bila sampai masa, maka blog aku pun lahir. Tapi kes aku nih blog aku rebirth lah pulak..


Hampir sebulan blog ini tidak diupdate statusnya. Kenapa?
  1. Aku tak dapat nak login blogger gunakan firefox. Tapi kalau login dengan safari ok plak? So aku confuse di situ. Kenapa dan mengapa jadi macam ini.
  2. Punca kesilapan dari aku sendiri gak. Tak silap ari tu aku ada daftarkan emel yahoo dalam satu website. kononnya dia akan link dengan aku punya blog. tapi aku tak baca habis term n conditionnya. Akibatnya, berlaku kecelaruan pada blog aku.
  3. So selama sebulan tuh aku betul2 frust. Takkan nak buat blog baru sekali lagi?!!! Arghhh…FRUSTNYA!
  4. Tapi aku tak nak give up. mesti ada cara. Kalau tak, takkan safari boleh buka blog aku ya tak? bila aku login guna firefox, dia kata file aku terlalu besar.
  5. Dalam pada mencari itu aku terjumpa laman web ini:
www.blogger.com/support/blogger
http://blogging.nitecruzr.net/
Dua2 benda nih memang membantu aku menyelesaikan masalah yang aku hadapi

Penyelesaian:
  1. Mula2 aku tukar password. Sebab emel gmail aku pun guna akaun yang sama. Tak menjadi. Still tak leh nak buka.
  2. Aku bersihkan segala macam cache yang ada dalam internet explorer aku nih. Masih tak progress gak.
  3. Akhirnya aku bersihkan sekali cookies dalam internet explorer. Lepas itu aku tutup firefox dan masuk semula. Alhamdulillah dan insyaallah, blog ini boleh beroperasi lagi seperti biasa.
Kesimpulan:

Aku tak taulah pulak kalau ‘benda’ yang kita buka dari internet nak kena update dan selalu dibersihkan statusnya. Patutlah selama ini en Yem selalu membebel kata laptop aku nih penuh sampah! Hehehe. Rupanya salah sendiri jugakan..

Leave a Reply

error: Content is protected !!